mandag 10. mai 2010

sykling





Gea ringte meg stolt i går og sa at hun hadde lært seg å sykle.
Hun sa: "Mamma lurte meg og jeg trodde hun holdt men hun tulla og hun holdt ikke i sykkelen mens jeg sykla og jeg klarte å sykle alene uten støttehjul".
Det tok 5 min å lære seg det gitt.Smart kid.
Jeg brukte nok lenger tid, i tillegg var jeg nok eldre enn henne og da jeg lærte det.
Jeg fikk en brukt BMX sykkel som var blå.
Jeg syntes den var dritkul og den hadde blå skjermer og blå dekk.
Jeg sykla og sladda hull i mange dekk.
Det var liksom om å gjøre å få så lange bremsespor som overhodet mulig.
Vi kjøpte den brukt for 300,- av en som vi kalte "Donald".
Han het Jan og var sønnen til rørleggern.
På veien fra huset til asfalten var det grusvei 300 meter.
Der brukte vi å sykle så fort vi kunne mot huset og bremse på veien og gjerne ned i oppkjørselen.
Det var ekstra kult.
Jeg digger bysyklene.
Det minner meg om gamle dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar