onsdag 6. mai 2009

Skal ikke LITE kjøpe denne boka ass.LOL.


De lever av å ordlegge seg. Men det er ikke alltid de ordlegger seg like bra. I alle fall ikke om vi skal tro Arve Juritzen. I flere år har forfatteren og forleggeren samlet på dumme og morsomme politikersitater.

Nå - like før valgkampen - har han samlet dem i bokform.

- Politikerne sier mye rart
- Noen av politikerne er ordentlig morsomme, andre er ufrivillig morsomme eller bare snublete. Men de sier mye rart. Og det blir ekstra morsomt når det tas ut av sin sammenheng, sier han.

Blant annet har han koblet et bilde av Anniken Huitfeldt med sin nyfødte baby og kompisen Jens Stoltenberg, med sitatet:

«Folk i Ap har sagt til meg at det er viktig at jeg danser med flest mulig menn i partiet.»

Thorbjørn Berntsen svarte med følgende utsagn (som ikke er med i boka):

- At noen har truet seg til å danse med Anniken Huitfeldt på et fylkespartimøte - den personen må ha vært jævla full.

Blant Juritzens favorittsitater er imidlertid følgende gullkorn fra Jens Stoltenberg:

«Jeg lovet egentlig ingenting i dag, og det skal jeg holde.»

Kjell Magne Bondevik er blant annet representert med sitt kjente utsagn på vei ut fra en gudstjeneste i Sør-Amerika:

«Thank you for the mess».

Snubler i fine ord
Men aller mest sitert er Thorbjørn Jagland. Sitater som «Jeg har ikke sagt det før, men gjentar det gjerne» er skyld i det. Og en av Juritzens egne favoritter: «Jeg har ikke for vane å se meg så veldig mye tilbake, og heller ikke framover».
Lars Sponheim: «Hver mann sin høne».

Jens Stoltenberg: «Jeg skulle så fordømt gjerne hatt en god gammeldags husmor hjemme hos meg»

Siv Jensen: «Si meg, hva har FN egentlig gjort for verdensfreden?»

Jan P. Syse: «Da jeg kom til verden, var det vanligere å bli født enn det er nå.»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar