lørdag 20. mars 2010

CV meg her og CV meg der.




Alle livsstil-coach-mennesker skriker ut om dagen at det er viktig at du setter på cv`n din at du har vært med på Birken.
Seff hvis du har det da.
Jeg skjønner jo det. Det er en oppvisning i flere av de egenskapene en potensiell arbeidsgiver vil se etter hos en ansatt.
Man må ha utholdenhet og viljestyrke.
Man gjennomfører noe man har satt seg som mål, ved å trene de seige timene.
Gang på gang.Dag for dag.I sol vind minusgrader osv.
Det er karakterbyggende, og du viser at du er en som ikke er redd for å ta i ett tak.
Man er glad i trening og resultater.
Man har ett liv utenfor jobben, og kollegaene ser opp til deg.
Kanskje får du ett litt flørtete blikk ekstra fra hansen, som har kontorpult nederst på kontorøya.
Man kan i tillegg nå også gjøre dette om sommeren.
Man kan sykle medio samme strekket.
Men hva er poenget med å gjøre det hvis "alle" gjør det etterhvert?
Bortsett fra helsegevinsten, får du ikke den lille ekstra fordelen ved dette.
Jeg syklet i 1999 (!) Noe som heter den store styrkeprøven.
For de som ikke kjenner dette løpet så er det sykkel fra Trondheim til Oslo i slutten av Juni, hvert år.
Dette er noe jeg har brukt i jobbsøknadsammenheng helt siden da.
For nettopp å vise alle de gode kvalitetene ved dette.
De fleste blir imponert, og jeg er sikker på at den dag i dag, vil folk enda heve på øyenbrynene og nikke annerkjennende.
Bra jobba Erlend.
Bra jobba.
Trenger du betale en livsstilcoach flerefoldige kroner for å skjønne at dette er noe du må ha med, kan du enten angre, eller takke meg for sparte kronasjer.
Lusj på deg sa du? Ja takk <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar