onsdag 10. mars 2010

Hm?




Grunerhallen

Hvor mange karer fra vaktmestertjenesten til Oslo kommune må det til for å måke taket på Grunerhallen?
Tydelighvis mer enn de 15 (!) som stod der da jeg gikk forbi.
De snakket og veivet med armene, tydelighvis fordi de ikke hadde noen plan på hvordan de skulle gå fram.
Hvorfor er jeg ikke overrasket over dette?
Det er sikkert enda en finurlig måte å trekke flere skattekroner ut av ellers slunkne skattbetaleres tynnslitte lommebøker.
Det værste er ikke skrevet enda, for en time senere gikk jeg forbi igjen, og da hadde de kaffepause.
Alle 15.
To gamle damer som kom forbi snakket seg i mellom og det var lett å overhøre hva de snakket om.
-Nå har de stått på det taket i tre dager uten å gjøre noen tng.
Så hva skal egentlig til da, for å få taket rent for snø?
20 plussgrader?
Spark i ræva?
Ikke vet jeg, men mer enn 15 mannfolk, 7 vaktmesterbiler, 1 traktor og en snøskuffe.
God vår.

5 kommentarer:

  1. ikke kall de mannfolk a!

    RR.

    SvarSlett
  2. saklig... kanskje det var 7 menn? 3 vaktmesterbiler og 0 traktor?

    SvarSlett
  3. Nei det var akkurat som jeg sa, og det værste var at dagen etter var det enda folk på taket.

    SvarSlett
  4. Ånei! Hva slags hall er det? Ser ikke bra ut på papiret at folk fra tak bransjen flyr rundt og gjør jobben sin.

    Klage klage syte syte Erlend

    SvarSlett
  5. Hvis du hadde LEST innlegget så hadde du sett hvilken hall det var.
    Dessuten så kan jeg skrive hva som helst på min egen blogg.Enda godt du velger å være feig og anonym, i stedet for å stå for det du sier.

    SvarSlett