torsdag 18. februar 2010

Alle mennesker er vanedyr, noe annet er vrøvl.

Jeg er ett vanedyr.
Du er ett vanedyr.
Noen er det mer enn andre, og noen som meg selv prøver så langt det lar seg gjøre å bryte mest mulig med dette.
Mennesker er bygd opp til å være vanedyr.
Det passer slik vi har utviklet oss.
Hva er mine vaner da?
Jeg spiser, men ikke til faste tidspunkter.
Jeg sover, men som regel bare når jeg vil.
Jeg puster, men det er jo ikke så lurt å tukle med.
Jeg lever i presens, og liker å si mye ja.
Jeg betaler husleie til faste tidspunkter, ellers ville noen andre bli sint på meg og de følger sine vaner mer enn det jeg gjør.
Men våre vaner krysser hverandre akkurat den ene dagen i mnd.

På onsdager/torsdager har jeg og Gea følgende rutiner til morran.
stå opp ca 7.00
vaske seg og spise frokost.
Gå til barnehagen klokka 8.00

På denne turen, møter vi først:

* Den sure nabokjerringa som klager over at barneparken i sofienbergparken ikke er åpen når det er over 10 minus.

* En mann i første kryss som alltid er for sen til jobb, eller hva det nå enn er han driver med.

* En dame i jeans utenfor Freiafabrikken.(Som for øvrig lager lakris til twistposen på torsdagene.)

* En gjeng som alltid venter på bussen litt lenger opp i gata.De fyller skuret jamt.

* Vaskekaren som vasker på Ica.Han tar alltid døra når vi går forbi.

Alle disse 5 punktene er nesten sånn du kunne stillt klokka etter.
Og de virker som skikkelige vanedyr.
Nå skal jeg ta meg en dusj.
Ja jeg gjør det hver dag, og det er ikke mot normalt.
D I G G.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar