onsdag 24. februar 2010

Hvem lager snarveiene?




Før jeg skriver noe her vil jeg gjerne gjøre oppmerksom på at jeg ikke har noe i mot de som er store personer/overvektige mennesker.De er like mye verdt som andre og jeg håper du kan se humoren i det jeg skriver.Det er ikke meningen å støte noen)

På vei til barnehagen der Gea My går, er det etter at snøen kom blitt laget en liten snarvei.
Dette er på høyde med gata ovenfor freiafabrikken.
Den er vel tråkket.
I dag, som alle andre dager gikk vi denne.
Den er kanskje ti meter, og man sparer kanskje 5 sekunder.
Når vi er nesten igjennom så ser jeg på andre siden.
Der står det 4 personer å venter.
De er alle overvektige, og jeg tenker på om de psykisk føler at de sparer tid, ved å gå denne lille "snarveien" i stedet for å gå rundt?
Siden de venter på at vi skal komme oss gjennom først?
Det er en ett-spors så man kan ikke møte trafikk motsatt vei.
Det hadde vel vært døden for en med for mye å bære på.
Det som slår meg er at kanskje det faktisk er de overvektige som lager snarveiene.
Og er det en dårlig kombinasjon at de gjør det?
De korter ned veien så de får mindre trim, og ergo mer tid til å ikke gjøre noe.
Det er en ond snarvei-sirkel.
Eller noe i den tur.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar