mandag 22. februar 2010

vinterferie



Vinterferie.
Dette er ett ord som betyr noe for mange.
For de som har en syklus der det innebærer fri, er det ett kjærkomment avbrekk.
Skoleelever.
Lærere.
Studenter.
Foreldre med barn i skolen.
For pappan min.
Han er lærer, og er vel strengt tatt på sluttet av sin lange karriere.
35+ år i samme jobb er sånn jeg tenker at jeg aldri kommer til å nå.
Han har allid hatt ett forhold til alle feriene, siden han er lærer.
Da jeg de siste ti-tolv årene har jobbet i stedet for skole, så blir jeg like forfjamset hver gang han ringer før en ferie.
:Ja, d e berre å koma uppover ein tur i vinterferin hvis dø vil?
Da svarer jeg alltid:Når er det igjen?
Inntil Gea My begynner på skolen (2 år) vil jeg fremdeles være ett ? når det kommer til plassering av skoleferiene i løpet av året.
Men da kan jeg svare klarere når noen spør.
Ja, vi tenkte å komme en tur i starten, men vi drar til xxxx den siste helgen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar