torsdag 4. februar 2010

Erlend & Sjokoladefabrikken?



For tiden bor jeg rett ved Freia sin sjokoladefabrikk på rodeløkka.
Jeg kan se den metall-dings-greia som snurrer rundt ved inngangen, helt fra mitt eget vindu.
Jeg går forbi der flere ganger i uken sammen med Gea My når hun skal bringes/hentes i barnehagen.
Vi ser på samlebåndet.
Der er det fine esker med sjokolade.
Pakke på pakke.
Hvor skal de? sier Gea My.
De skal ut i butikkene sier jeg.
Men de trenger vel ikke en lastebil for å kjøre de til Kiwi?
Med Kiwi mener Gea den som er nærmest der jeg bor.
50m unna leiligheten.
Det er jo logisk nok det, og jeg forklarer hvordan det henger sammen.
Og Gea My nikker.
Hun lurer på om det ser ut inni som på filmen.
Du vet, Charlie og sjokoladefabrikken.
Kanskje sier jeg.
Jeg har jo ikke vært inne der.
Og når vi går forbi lukter det deilig sjokolade.
Noen ganger lukter det lakris.
Det er den de har i twistposen.
Den lages enda der.
Det lukter helt ned til der jeg bor.
I dag kom enda en skoleklasse, for å drukne i sjokolade.
Imens sitter jeg hjemme og skriver om det.
thats life.
Sjokolade og lakris.
Sukk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar