onsdag 24. februar 2010

Hva skjer på Freia?






Vanlighvis når jeg går forbi Freiafabrikken på torsdager, så lukter det herlig lakris.
Dette er fordi de produserer lakris som skal være i Twistposen (som den eneste) på torsdager.
I dag er det onsdag.
Hva er galt?
Lukten er her en dag for tidlig.
Jeg bestemmer meg for å ringe til Freia for å høre hva som skjer.
Det er informasjonssjef Kjersti Oppen som svarer.
E: Hvorfor lukter jeg lakris på en onsdag og ikke en torsdag?
KO:Det er fordi produksjonen av Twist har økt, og siden det er den eneste i twisposen som fortsatt blit lagd her på fabrikken må vi lage mer.
E:Hvorfor har salget av twist økt?
KO: Det er noe vi selfølgelig er veldig glade for, men vi har ingen konkrete svar på dette.
E:Men vil lukten av deilig lakris strømme ut på torsdager fortsatt?
KO: (ler) ja det vil den.Twist er en god merkeva...(Jeg avbryter)
E:Ok, tusen takk for informasjonen.

Enda godt jeg fikk klarhet i dette.

BTW, den med kokkos er min favoritt, selv om den gir meg utslett.

3 kommentarer: