onsdag 17. februar 2010

God Morgen Norge.




God morgen Norge.

Det er ikke ofte man må kjempe seg fram i snødrevet tidlig på morgenen i Oslo.
Det er ofte man må kjempe.
Det er ofte tidlig.
Det er ofte Oslo.
Men ikke alle tre på en gang.
Det var nesten så vi måtte spenne for hesten vi ikke har, foran kjelken vi ikke har, og trave sakte oppover til barnehagen på Torshov.
Når det er så mye snø, overalt i luften at vi bare har åpning til øynene.
Og det enda kiler fordi ett fnugg eller 35 har lurt seg inn.
Da er det snøføyk.
Det kiler meg i ørene.
I halsen.
Det gjør meg glad for at jeg ikke er ett dyr som lever ute.
Jeg er ett innedyr.
I allefall på vinteren.
Jeg liker å sitte inne, mens det stormer ute.
Takk forfedre, for at dere lærte å bygge ly og hus.
Jeg lurer på hva folk om nye 2000 år kommer til å være takknemlige for, og om jeg har noe med det å gjøre.....
Ha en fin (inne)dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar