torsdag 7. januar 2010

10 kroners tilbud en felle?



I dag våknet jeg til en vekkerklokke som bare ønskes ett visst sted, med mindre man skal ut å reise langt og varmt.
Jeg satte den en time senere, slik at jeg med små odds kunne falle inn i den digge drømmen jeg holdt på å miste i det fjerne.
Det har nemlig fungert før, at jeg har klart å catche up igjen en drøm, hvis jeg såvidt har vært våken.
Men det funket ikke.
Men det var en deilig drøm.
Med sex i.Med meg.Og med en jeg kjenner som heter xx.Du trodde vel ikke serr at jeg skulle si navnet hennes.

På vei opp til barnehagen går vi alltid forbi en sånn Ica nær butikk, og nå hadde de 10,- salg.
Jeg stikker innom etterpå tenkte jeg da.
På vei tilbake, stikker jeg inn, for å lese hva de skal lure meg med denne gangen da.
jeg leser kundeavisen og finner jo noen interessante ting jeg har lyst på.
Men hva skjer når den automatiske porten er passert og jeg er fanget blant dyre varer?
Joda, akkurat som sist, er seff alle varer til 10,- borte.Folk som bor ved siden av sitter sikkert å venter på at den jævla Ica`n skal åpne, så går de så fort de kan ned, og hamstrer det de makter å bære i de kleptofingrene sine.
Resultatet for oss vanlige kunder som ellers bare kjøper det vi trenger og tenker når det først er ett 10 kroners marked at man skal være flink og kjøpe litt ting til litt lavere pris, er følgende:

Jeg får ingen varer til 10 spenn, utenom bind og drit som jeg ikke trenger, ostepop vil jeg ikke ha for det setter seg fast overalt i kjeften, og milkshake i 20 kalde frister heller ikke.
Jeg er fanget, i en butikk som ikke slipper meg ut, med mindre jeg går hele runden.
Når jeg kommer til kassen så har jeg seff puttet oppi noen ting i kurven, men det er ikke en dritt til 10 spenn der, som egentlig var utgangspunktet for handelen.

Dritt-Ica har lurt meg igjen.Jeg endte opp med masse varer jeg ikke skulle ha, men likevel kjøpte (siden jeg først var i en butikk og siden jeg fikk varme av å være inne).Det er vel dette halmtstråtynne håpet om at det kanskje ligger en vare til ti spenn der med mitt navn på, som jeg er så heldig å få tak i, for til vanlig koster den noen kroner mer pr, kilo/liter/whatever.

De har gjort det før, de gjorde det i dag, og de kommer til å gjøre det igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar