mandag 11. januar 2010

Ekte fotball?

Hei

I dag er det mandag og starten på nok en uke.
Jeg har ligget og slumret på sofaen, til div tv programmer, men nå er jeg ordentlg våken.Jeg var vel oppe til kanskje litt senere enn de som er a4, har kontorjobb, rekkehus, volvo stasjonsvogn, golden retriver og 2,4 barn.
Men jeg synes ærlig talt at mitt liv er mer spennende enn det.
Akkurat nå ser jeg på Africa Cup.
Det er noe eget ved spillestilen og gleden til de Afrikanske lagene.
De er ikke for preget av pengene som har for vane å gjennomsyre den ellers så korrupte ballsporten.
Men hva vet vel jeg.
Det skjer nok mye som lille vakre meg ikke vet om.
Men likevel så er sjarmen ved Afrikansk fotball, at den minner meg og den typen man spillte på løkka, sammen med gutta når man var liten.
Målene kunne komme fort, og det var glede og tendenser til glede hos alle sammen.
Alle gir 100% for de vet at det kan være deres billett ut av sølekaker og fattigdom for alltid.
De har mye press på seg for å klare det umulige.
For hva er deres alternativ?
Leve i ett konfliktfyllt land, der det å klare seg daglig er en bragd større enn det Amundsen klarte.
Kanskje vi alle har noe å lære av disse glade, fargesprakende, menneskene.
De er kanskje fattige på penger og materialistisk velstand, men det tar de igjen i ekte glede, bak perlehvite tenner og gyllen hud.

More money, more problems.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar