fredag 8. januar 2010

<3




Jeg lurer litt på hvordan formen min står til sånn fysisk sett.
Der jeg bodde før i 6 etg. på Grønland, så vet dere som var på besøk der at det var heis, men den funket så å si aldri.
Derfor måtte man gå alle de 92 trappetrinnene opp til meg.
Dette gjorde jeg minst en gang om dagen, og det holdt vel trimmingen på ett minimum.
Det var supervarmt om sommeren, og dritkaldt på vinteren.
Jeg kan ikke si hvor glad jeg var for å flytte inn i en 1 etg.
Det var lett å flytte ut, og lett å flytte inn.
Men her da, som jeg bor nå.
Er det litt golvkaldt.
Det bor jo ingen under meg.
Visst er vi inne i en kald periode, men jeg synes det trekker vel mye overalt.
Jeg er slapp i fisken siden jeg ikke får like mye trim som før.
Nå er det bare 4 trinn.
Jeg kan ikke springe til trikken uten å få blodsmak i kjeften.
Jeg får jet-lag av å gå på Kiwi, 50 meter borti gata.
Blodlegemene mine, de røde altså, har sunket siden jeg ikke bor i høyden lenger.
Og ingen sigaretter til å holde vekta i sjakk.
Men i går fikk jeg litt trøst.
Du skal ha litt rundt magen, og forbrenningen forandrer seg.
Er dette noe som tykke mennesker har funnet på?
Jeg ønsker sommeren velkommen snart.
Klimakrise sier du?
For meg er gleden av å kunne gå i shorts inne på vinteren priceless.
Jeg dekker til vinduene og later som om jeg er i ett romskip, langt ute i kosmos.
Sånt synes jeg er gøy.
Men nå skal jeg bygge hytte med Gea My.
Snakkes inshallah..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar